Kursstarter i datumordning

Kompetensutveckling Finland
Arrangeras av Finska Terapihundskolan

Vi alla som arbetar på Terapihundskolan vet hur det känns att vara ensam hundförare ute i sin egen verksamhet leon der profi. Vi vill värna om alla hundteam och erbjuda er möjlighet att utvecklas och nätverka. Våra endagsföreläsningar kallar vi informationsdagar och de kurser som vi erbjuder i två eller fler dagar med övernattning kallar vi för inspirationsdagar/läger dreambox 800 hd zenderlijst.

Vi har skapat ett lyckat och efterfrågat koncept där vi hjälper hundteamen att utveckla sina styrkor till ett väl fungerade effektivt hundteam youtube videos samsung.

Ett arbetande tjänstehundsteam ska arbeta med glädje som utgångspunkt. Glädjen ska finnas både hos hunden, föraren och framför allt deltagaren powercam for free. Vi hjälper genom våra träffar er att utvecklas och hitta nya sätt och vägar som ni kan följa i ert arbete.

Vi strävar efter att ordna ett läger på svenska och ett på finska från och med 2021 mp3 cd. Under år 2020 ordnar vi inspirationsläger endast på svenska.

Förkunskapskrav
Du ska ha gått eller går utbildning hos någon Terapihundskolorna i Norden eller annan utbildningsarrangör om du deltar med hund hatred kostenlos downloaden.

Om du deltar utan hund så räcker det att du är intresserad av att lära dig mer om hur man kan arbeta med sociala tjänstehundar.

Priser – varierar beroende på var detta läger förläggs yahoo finance daten herunterladen. Se aktuell anmälan.

Inspirationsläger

Datum: 26-27 juni 2020
Plats: Norrvalla, Vörå

Tema: Rörelse för alla åldrar tillsammans med hund Download battlenet launcher! Arrangeras i samarbete med Folkhälsan, Norrvalla.

Hur kan vi arbeta med rörelse som aktivitet, för både äldre och yngre personer, tillsammans med en social tjänstehund video from mediathek? Hur påverkar rörelse vår hälsa och vårt välmående? Dessa frågor och många fler kommer du att få svar på under FTHS första inspirationsläger hp solution center windows 10. Vi kommer att varva föreläsningar med inspirerande workshops tillsammans med hundarna. Förutom FTHS/STKKs instruktörer föreläser även Folkhälsans Niclas Wiitala. Se presentation längre ned.

Alternativ 1

Anmäl dig som deltagare med hund. Observera att hunden måste vara lämplighetstestad och/eller utbildad social tjänstehund eller under utbildning hos FTHS eller annan motsvarande utbildningsarrangör i Finland, Sverige eller Norge. (Max 15 deltagare med hund)

Pris: 70 € (inkl. moms) Obs! Pris för övernattning tillkommer.

Alternativ 2

Anmäl dig som åhörare utan hund. (Max 30 deltagare utan hund).

Pris: 50 € (inkl. moms) Obs! Pris för övernattning tillkommer.

Obs! Om du ej önskar övernatta så kan du ange det i din anmälan, så justeras priset enligt detta.

Fredag 26 juni

kl.14.00 Registrering och kaffe
kl.15.00 Presentation av FTHS/STKK och Folkhälsan
kl.15.30-17.00 Föreläsning: Sociala Tjänstehundar – utbildning, forskning och arbetssätt
kl.19.00-22.00 Gemensam middag med program
Lördag 27/6
kl.08.00 Frukost
kl.09.00 Föreläsning – Niclas Wiitala
kl.10.30 Kaffe/bensträckare
kl.11.00 Föreläsning – Niclas Wiitala
kl.12.00 Lunch
kl.13.30 Hunden som motiverande faktor för rörelse (föreläsning)
kl.14.30 Hunden som motiverande faktor för rörelse, barn och unga (Workshop)
kl.15.30 Kaffe
kl.16.00 Hunden som motiverande faktor för rörelse, äldre (Workshop)
kl.17.00 Sammanfattning och avslut

Övernattningsmöjligheter finns på Norrvalla (hund tillåts i de rum som används under inspirationshelgen)

Presentation, Niclas Wiitala (33) –  ”Min passion i livet är träning och välmående, känner mig därför väldigt tacksam att få jobba med det jag brinner för. Jag är utbildad personlig tränare, idrottsinstruktör, mentaltränare och kostrådgivare. Jag jobbar mycket ur ett holistiskt perspektiv när det kommer till välmående. Med det menar jag att det är viktigt med hela paketet fysisk motion, kost, mentalt välmående, sömn, vila och återhämtning. Min föreläsning kommer att handla om just hur vi skapar välmående  i våra liv. Hur kan vi som människor må så bra som möjligt? Hur uppnår vi våra målsättningar på ett hållbart och roligt sätt? Mitt motto i livet är att ett leende smittar av, sig se därför till att le så mycket du kan.”

Norrvalla